یزدفردا: براساس این آیین‌نامه، نسخه‌پیچی و فروش دارو در کنترل داروخانه‌ها می‌ماند و فقط حمل دارو با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

آیین‌نامه توزیع دارو بر بستر سکوهای اینترنتی امروز، پس از تأخیرهای مکرر، بالاخره ابلاغ شد و رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت وعده داده است که این طرح ۶ ماه پس از اجرای آزمایشی، در سراسر کشور اجرا می‌شود. 

«سیدرضا مظهری» تأکید کرده است: «نسخه‌پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه‌هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین‌نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.»

به گفته مظهری، بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی در انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

این طرح مدت‌ها بود که در کشاکش وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات به تأخیر می‌افتاد. پیش‌ازاین، «امیر سیاح»، رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد، وزارت بهداشت را به تأخیر یک سال و هشت ماهه در تنظیم‌گری توزیع اینترنتی دارو متهم کرده بود. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز ۲۰ فروردین‌ماه، وزارت بهداشت را ملزم کرده بود که تا یک هفته بعد این آیین‌نامه را ابلاغ کند که بالاخره امروز، ۹ اردیبهشت‌ماه، این آیین‌نامه ابلاغ شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا